Thursday, January 15, 2009

Aku Dan Puisi Ini

Aku Dan Puisi Ini


Aku masih tercari cari didalam samar
Aku masih tercari cari sinar
Samar dalam mencari cinta
Sinar dalam samar cinta
Cinta yang tiada penghujung
Cinta yang tak pernah padam

Aku cuma insan biasa yang menagih cinta
Aku cuma insan biasa yang menrauh harapan
Cinta dan harapan yang tak pernah padam
Cinta dan harapan yang sering beriringan
Bukan kiasan
Bukan lakonan
Bukan mainan

Bukan madah berhelah
Bukan madah berhujah
Berhujah bukan merayu
Berhujah memujuk sesuatu
Sesuatu yang tak pasti
Sesuatu yang dinanti
Yang dinanti tak kunjung tiba
Yang dinanti tinggal hiba

Yang tinggal hanya....
Aku dan puisi ini

12 comments:

eddie said...

huhuhhu...
puisi yg x brape puitis tp cukup untuk menitiskan airmata jika mendalami maksud yg tersirat..
ooppsss.. terover lak comment..

Mencari Sinar Bahagia @ Tommy said...

Hello...

Nice poem U have...
Pandai U tulis..My compliment to U.
Really hope we can be good friend..
U dari mana,bro...
Mana tau satu hari kita blh jumpa..

Fish said...

Saya kat KL En. Tommy....sekadar menulis luahan perasaan...

Anak Jawa said...

hidup tidak pernah abadi
namun aku akan terus mencari...

shake said...

cheq mai ni..tumpang lalu dulu...baru nak blajaq tentang puisi..

RIZAL said...

kne amik sbjek puisi melayu kt ukm...

Fish said...

tak yah ambik rizal....cuma belajar menulis dari hati...luahkan apa yg terbuku tu je...

sodep said...

salam apa khabar... lompat dari blog eddie... blog yang menarik... suka puitis puitis nie tau.. teruskan menulis..

Fish said...

Alhamdulillah sodep....terima kasih sebab komen...insyaallah saya akan menulis lagi puisi2 dari luahan hati...(aku menulis bukan kerna nama, sebetulnya aku menaip je....)

eQbalzack said...

hhmmm...sesuatu je entry kali ni.hehehe

haliarn said...

toink..toink..toink..then jupe blog nih....sy da baca all the entries..actually i have the same feelng as u r.so bl da bc entry2 awk, x sangka plak wujud 1 ketenangan d jiwa..pe pun, hidup mesti d teruskn..kesakitan yg kt rs x akan lama.suatu hari keskitan akan d ganti dgn kebahagiaan..kt ada Allah..mintalah ketenangan dariNya

Fish said...

haliarn - semua tu dugaan, mgkn kita akan dapat yang lebih baik lps ni...insyaallah

abg eq - sesuatu sangat ke entry ni?