Thursday, December 4, 2008

Rawan

Ramai yang tanya fish kenapa letak nama fish (bukan nama sebenar), saje je fish nak manja manja (dah besar besar tak leh nak manja) kang letak nama manja lain plak jadinya....... tak kurang juga yang tanya kenapa nama abangikan.....apalah yang ada pada nama yang penting hati, fish cuma nama samaran. Tak kisah la nak panggil apa.....

Fish nak cerita pasal lagu yg meletup kat radio sekarang ni (meletup ke) lagu Rawan dari Azharina Azhar. Banyak kali jugak fish dengar kat radio. Kalau dalam bahasa melayu "rawan" bermaksud:
  • keadaan yang tidak keruan seperti kehilanngan sesuatu
  • tulang lembut diantara tulang disebut sebagai tulang rawan
  • rawan sejenis paku pakis yang tumbuh dikawasan berair tawar disebut sebagai paku rawan
Fish nak merujuk pada "keadaan yang tidak keruan seperti kehilanngan sesuatu". Bagi fish kebanyakkan daripada kita pasti kehilangan sesuatu yg berharga dalam hidup, tak terkecuali fish. Rawan...... sesuatu yang kita tak pasti sama kita akan sembuh atau tidak, mungkin masa yang akan menentukannya........hanya diri kita sendiri yang mampu melawan rasa rawan itu

Rawan - Azharina

Biar berjauhan namamu daku sebutkan
Cukup untuk mengisi
Sepi tika pilu menanti
Bukan bintang atau suria bisa menyinar ceria
Namun kau cahaya menerangi jiwa lara
Berperang dengan curiga di firasatku
Andai kau kembali merawat hati rindu

Ku bahagia pabila kau tiba
Kau lenyapkan rawan
Tak usah dikau pergi
Tak ingin lagi
Meruntun hiba dengan sesalan
Kini kuakui
Segala kemaafan kupohon kepadamu
Agar kau mengerti
Hanya cintamu yang terbaik untukku

Biar berjauhan namamu daku sebutkan
Cukup untuk mengisi
Sepi tika pilu menanti
Berperang dengan curiga di firasatku
Andai kau kembali merawat hati rindu

Ku bahagia pabila kau tiba
Kau lenyapkan rawan
Tak usah dikau pergi
Tak ingin lagi
Meruntun hiba dengan sesalan
Kini kuakui
Segala kemaafan kupohon kepadamu
Agar kau mengerti
Hanya cintamu yang terbaik untukku
Kau untukku

6 comments:

lencun said...

hmmmmm...awat ni?
tengah bersedih ka? jgn la ikut sgt kata hati tuh...jom ikut cheq pi makan sushi, lg best....hehehehe

Fish said...

bukan sedih....tapi rawan

lencun said...

aiyooo...x abis2 dgn rawan ka?
apa kata tambah 'g'...jadi rawang terus.... tempat cheq la tuh...hahaha

Fish said...

tambah se kat depan jadi serawang (mcm kat dinding umah lebih kurang sarang labah2) tapi berserabut

lencun said...

aiyooo...itu sawang daaaaaaa....

Anak Jawa said...

aiyooooo kelas BM kah ini?

ada imbuhan2 segala dgn contoh2 ayat lg....