Wednesday, December 3, 2008

Makan

Apa yang akan anda buat kalau tension? Ada sesetengah orang akan makan kalau dia tension.......mmmm .... kenapa makan? Mgkn juga boleh membuatkan seseorang tu lupa bila fikir tentang makan dan tak kurang juga yang tak lalu makan sbb tension.....yang pasti rakyat Malaysia suka makan. Dan dah banyak rakyat Malaysia mati kerana tak jaga pemakanan (selalin dari kemalangan jalanraya). Fish suka makan...tapi pandai la jaga pemakanan.....disini fish kumpul beberapa gambar makanan yang fish makan sepanjang minggu lps....enjoy


Teh Ais Cincau.....benda baru mesti cuba


Kacang panjang goreng petai


Speghetti


Mee Kari


Betik


Steam Chicken Rice


Kodomo Bento (Kat Sushi King)


Seafood Oleo

Tak lupa juga lepak dengan kengkawan opis kat Starbuck. Meriah kalau lepak ramai ramai, bercerita macam macam topik. Sekali sekala ok la......tak boleh la selalu......

22 comments:

nazzman ibrahim said...

alahai terliuaq plak di buatnya

Fish said...

terliuq ka? jaga2 meleleh ayaq liuq tu.....

lencun said...

wah!!!!!

pi makan sushi x ajak no....

Fish said...

makan ngan bebudak opis bang....diaorang ajak saya....lagipun tak suka sangat makan sushi....

singgahkejap said...

miss my old w810i...my 1st sony ericksson walkman phone..then change to w850i n now w960i

pic quality kat w810i mmg memuaskan..

Anak Jawa said...

tuuu laaa, mkn sushi tak ajak kita punnnn, kan budu???

* tetiber jer...


slm dr selatan... :)

lencun said...

should try sakae sushi..
lg sedap drpd sushi king
klu x caya....jom pi try sekali

lencun said...
This comment has been removed by the author.
Fish said...

tak makan shushi....terasa macam makan kaum kerabat sendiri.....tapi kalau ada orang nak belanja apa salahmya korbankan anak2 ikan yang ada......:p

salam dari KL

lencun said...

betul tu zam...
lain kali klu makan ...ajak kita sekali...mesti best kan..
kena pulak klu org belanja...kahkahkahkah

lencun said...

sorang di JB, sorang di KL...
panjangnya tangan nak bersalaman
hehehe...

Fish said...

yang jauh kita dekatkan, yang dekat kita eratkan....

Eirul_mie said...

Mangan arek Urip...
Urip arek Mangan...
Translation...
Makan tuk Hidup...
Hidup tuk Makan...
Jln2 cari makan...:P

Fish said...

makan jangan tak makan........

Anak Jawa said...

mkn kaum kerabar sendiri??

aiyoooo... konsep haruan makan anak sgt!!! hahaha

lencun said...

Mari Belajar Bahasa Jawa...hehehe

ni versi Jawa Halus (AJ sure tak faham)

Dahar kan ge Gesang
Gesang kan ge Dahar

maksudnya sama seperti

Mangan arek Urip...
Urip arek Mangan...
(versi jawa malaysia @ jawa kasar)

wah....sejak bila pulak la aku jadi org jawa nih? kahkahkahkah

Fish said...

kan...semua nak komen dalam bahasa jawa ni....salah blog plak tu....kalau komen kat blog anak jawa mgkn la dia faham.....mati la fish kena blajar bahasa jawa (makan cucur jawa ngan minum air asam jawa tau la)

Anak Jawa said...

itu trademark blog Anak Jawa tau!!!!

Fish said...

kepada sesiapa yg nak komen dalam bahasa jawa, sila berbuat demikian di blog anak jawa berkuatkuasa serta merta. sebarang kesulitan amat dikesali.....boleh ke?

Anak Jawa said...

FITAMMMMM!!!!!!!!!!!!!!

skatype said...

sushi????
bro.
xtrasa ker.
ngko mkn kaum kerabat sndri.
ye ler.
ko 2 kan..
ktrunan ikan..
haha..
tikam blkang nmpak.

Fish said...

tak pe....sempena raya korban ni anak anak ikan sedia n=berkorban untuk abang2 dan bapak bapaknye......